“Апгрейдимо” навчальний процес – від теорії до практики (передноворічний звіт)

Оприлюднено Оприлюднено в Prometheus, Навчальний процес

Шановні друзі! Добігає кінця 2016-ий рік, а з ним і черговий навчальний семестр. Як Ви помітили, у цьому блозі я багато уваги приділяю онлайн-курсам, змішаному навчанню, персоналізації, інтерактивності, критичному мисленню та деяким іншим сучасним підходам до навчального процесу. Проте, говорити завжди набагато легше, ніж впроваджувати ці речі у реальну викладацьку практику. У цій статті я буду вести мову якраз про практичні речі. Впевнений, що хтось з Вас вже використовує подібні методи, тому зауважу, що я не претендую на глобальне відкриття – просто ділюсь власним досвідом. Буду радий, якщо комусь ця інформація стане у нагоді.

 

Отже, що вдалося зробити та чого досягти за останні чотири місяці:

1. Вперше мій студент завершив онлайн-курс. Цим курсом став “Аналіз даних та статистичне виведення на мові R” на Prometheus, про який я нещодавно писав. Вже не перший рік я агітую студентів опановувати онлайн-курси, але поки ніхто з них так і не довів справу до сертифікату (хоча не виключаю, що дехто все ж довів справу до кінця, але вже після завершення вивчення моїх дисциплін). Не допомагали навіть мої обіцянки бонусних балів. І ось, нарешті, це сталося. Звісно, це лише один студент, але він створив чудовий прецедент та дав мені потужний додатковий аргумент. З дозволу Максима публікую його сертифікат, який він нещодавно мені надіслав, та скріншот оцінки (Максим лише занепокоївся, що написав ім’я з маленької літери – недогледів під час реєстрації, але я заспокоїв його, що це не є проблемою):

Онлайн-сертифікат студента

Оцінка студента

 

2. Нарешті в повній мірі вдалося реалізувати багаторівневу інтернет-комунікацію абсолютно зі всіма членами кафедри (зауважу, що віковий діапазон працівників кафедри 32-73 роки):

  • SMS – для термінових повідомлень (на жаль, поки що не всі колеги можуть дозволити собі смартфон, тому використовують прості телефони);
  • Messenger  – основний засіб комунікації (звісно, Slack зручніший, але його важче впровадити, це буде наступним етапом). У Messenger’і я створив дві групи, до яких долучив всіх членів кафедри: одна (“Кафедра ВЕТЕСК”) – для новин, оголошень та розпоряджень, інша (“Альтанка кафедри ВЕТЕСК”) – для розмов, дискусій, обговорень, привітань тощо. Переваги: можна бачити, хто вже ознайомився з інформацією, а також швидко поширити серед колег фото важливого оголошення, побаченого на одному з університетських стендів. Недолік: ознайомлення з інформацією всіх членів кафедри триває 2-3 дні, тому для термінових оголошень краще підходять SMS-повідомлення. Іноді я пишу основне повідомлення у Messenger’і, а потім для пришвидшення ознайомлення надсилаю SMS-повідомлення з проханням терміново зайти у групу, або ж пишу основне повідомлення електронною поштою, а потім надсилаю і SMS, і повідомлення у Messenger’і;
  • Електронна пошта – останнім часом все частіше відділи університету радують надсиланням наказів та розпоряджень електронною поштою. В такому випадку не має сенсу надсилати ці документи через Messenger, тому я просто пересилаю їх електронною поштою всім членам кафедри (або тим, кого стосується документ), додаючи лише персоналізовані розпорядження та чіткі терміни виконання.

3. Восени я “узаконив” використання онлайн-курсів у традиційному навчальному процесі, офіційно увівши їх у навчальні програми своїх дисциплін (програми вже затверджено Методичною радою університету). Тепер у програмах можна побачити, наприклад, такий текст: “На позааудиторну роботу виноситься … вивчення споріднених онлайн-курсів (на онлайн-платформах: «Прометеус», Coursera, edX, Stanford Online тощо)”.

4. Реалізував свій давній задум. Разом зі студентами визначили актуальні теми відповідно до їх спеціальності “Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка” (український аналог західної “Electrical Engineering”), на які вони підготували цікаві доповіді. Серед тем:

  • електромобілі Tesla Model S та Nissan Leaf;
  • гібрид Toyota Prius;
  • потяги на магнітній левітації (маглев);
  • термоядерний синтез та токамак;
  • OLEV – південнокорейські транспортні засоби, які використовують безконтактну систему передавання електроенергії від дороги (використовуючи явище магнітного резонансу);
  • Segway та гіроскутери;
  • електровелосипеди та електромотоцикли (електробайки);
  • квадрокоптери;
  • тощо.

Ось деякі фото виступів студентів (публікую з їх дозволу):

 

А ось деякі презентації, які також публікую з дозволу студентів (клікніть на картинку для завантаження презентації):

 

Це, звісно, далеко не всі новації, але деякі ще знаходяться на етапі тестування (як, наприклад, кафедральні вебінари), тому про них напишу вже у наступному році.

І наостанок, хочу подякувати за увагу до мого блогу, а також привітати з прийдешнім Новим роком!

Нехай 2017 рік буде для всіх Вас цікавим та плідним!

Бажаю успіхів!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *