Про мене

Давайте знайомитись!

Мокін Олександр Борисович, д.т.н., проф., завідувач кафедри відновлювальної енергетики та транспортних електричних систем і комплексів (ВЕТЕСК) Вінницького національного технічного університету (ВНТУ), голова українського молодіжного осередку IEEE.

Народився у 1982 році у м. Вінниця.

Освіта. У 1998 році завершив вінницьку Фізико-математичну гімназію №17 (десь навіть можна знайти медаль, якщо добре пошукати 🙂 ). У 2003 році отримав кваліфікацію магістра електромеханіки Вінницького національного технічного університету. З цікавості там же у 2004 році отримав ще й другу вищу економічну освіту (із-за чого трохи краще розумію економічні процеси в державі, ніж хотілося б 🙂 ).

Наукові ступені та вчені звання. У 2007 році після аспірантури захистив кандидатську дисертацію у спецраді НТУУ “КПІ”, після чого у 2008 році отримав учене звання доцента. У 2012 році після завершення докторантури захистив докторську дисертацію, а у 2014 році отримав вчене звання професора. З 2010 року і по теперішній час виконую обов’язки завідувача кафедри ВЕТЕСК у ВНТУ.

Онлайн-курси. Саме після захисту докторської у мене знайшлось достатньо часу, щоб “роздивитись навколо” та вчасно помітити зародження нового неймовірного явища – масових відкритих онлайн-курсів (MOOCs). На мою думку, найбільше на цей процес розвитку MOOCs вплинуло виникнення у 2012 році трьох потужних платформ: Coursera, edX та Udacity, – які були приречені на успіх, оскільки,  наприклад, за Coursera стояли професори Стенфордського університету, а edX був створений за підтримки Массачусетського технологічного інституту, Гарвардського університету, Бостонського та Каліфорнійського університетів і не тільки. В Україні беззаперечним лідером та рушієм онлайн-курсів є платформа під гарною назвою Prometheus, заснована у 2014 році Іваном Примаченком та Олексієм Молчановським.

Що стосується мене, то свій перший онлайн-курс я завершив у 2013 році (курс An Introduction to Interactive Programming in Python на Coursera). З того часу я опанував більше десяти онлайн-курсів на таких платформах як Coursera, edX, Stanford Online, Prometheus та FutureLearn від професорів MIT, Гарварду, Стенфорду, Райсу, Мічігану тощо. Про свої перші враження від онлайн-курсів я розповів у статті “Чи замінять МООС традиційну вищу освіту?” (2014, №31-32, “Освіта України” – офіційне друковане видання Міністерства освіти і науки України).

Це все було настільки захопливо та корисно, що вже стало частиною моєї agenda. Навіть зараз, коли я пишу ці рядки, я в процесі вивчення двох цікавих онлайн-курсів: Machine Learning (від одного із засновників Coursera професора Стенфордського університету Ендрю Нґ) та Аналіз даних та статистичне виведення на мові R (на Prometheus).

Хобі. Кандидат у майстри спорту зі стрільби з луку. Люблю футбол, вболіваю за Барселону. В принципі, онлайн-курси також можна віднести до хобі 🙂

Одружений. Виховую сина та доньку (тому доводиться розбиратись і у проблемах української школи 🙂 ).